گوناگون

ساخت وبلاگ

اتومبیل خود را بدون ترمز نگه دارید

 

تصور کنید در اتوبان در حال رانندگی هستید ناگهان به شیب تندی می رسید. کم کم قسمت مارپیچ جاده می رسید و مجبور هستید با ترمز سرعت خود را کم کنید تا از این پیچ های تند بگذرید و هنگامی که پدال ترمز را می فشارید متوجه می شوید ترمز کار نمی کند. و با سرعت 120 کیلومتر در ساعت در حال برخورد به گارد کنار جاده هستید! و این نوار ضعیف تنها حائل میان شما و دره ای به عمق 120 متر است.

درست است این سناریو ممکن است کمی بعید به نظر برسد و ممکن است خیلی بد شانس باشید تا همه این اتفاق ها به یکباره برای شما رخ دهد اما از کار افتادن ترمز اتومبیل می تواند پیامد های ناگوار و دلخراشی داشته باشد. هر چند خرابی ترمز اتومبیل کمتر اتفاق می افتد اما بهتر است هر راننده ای بداند در صورت رویایی با آن چه عکس العملی از خود نشان دهد. در اینجا به شما می گوییم که چگونه با ایمنی بالا اتومبیل خود را نگه دارید آنهم بدون ترمز!

  • اولین قدم این است که ترس  و اضطراب به خود راه ندهید و سعی کنید به خود مسلط باشید چون در چنین شرایطی عکس العمل های ناگهانی و بدون فکر می تواند خطرناک باشد.

  • اگر اتومبیل شما کروز کنترل دارد با فشردن ترمز یا کلاچ می توانید آنرا از مدار خارج کنید. و از خارج شدن این سیستم اطمینان حاصل نمایید.

  • ترمز خود را چک کنید اگر با فشردن پا پدال ترمز خیلی پایین می رود احتمالا روغن ترمز خالی شده است و با چند بار پدال زدن ممکن است بتوانید باقی مانده روغن ترمز را به پشت پیستون پمپ نمایید. و دوباره ترمز خود را فعال نمایید.

  • اگر پدال ترمز بسیار سخت است و حرکتی ندارد ممکن است پدال ترمز شما گیر کرده باشد. حتی ممکن است چیزی زیر پدال ترمز قرار گرفته باشد. سعی کنید با پای دیگر خود زیر پدال را خالی کنید. یا اگر می توانید نگاهی به زیر پدال بیندازید یا از یکی از سرنشینان خودرو بخواهید نگاهی به آن بیندازد.

  • با چند بار پدال زدن یا به اصطلاح پمپ کردن روغن ممکن است بتوانید فشار روغن ترمز را به مقدار لازم بالا ببرید. این کار ممکن است کمی طول بکشد بنابراین به این کار خود ادامه دهید. اگر اتومبیل شما به سیستم ABS مجهز است باز هم باید به این کار ادامه دهید و حتی پس از این که ترمز کار کرد هم باز هم بهتر است پدال زدن را ادامه دهید چون سیستم ABS زمانی عمل می کند که ترمز شدیدی گرفته باشید و چرخ های شما قفل شده باشد. وقتی که ترمز شما عمل کرد باید تا اخرین حد ممکن به پدال فشار بیاورید گاه فشردن پدال تا کف ممکن است موجب عملکرد ترمز شود چون روغن باقیمانده یا حتی مخلوط روغن و هوا می تواند تا حدی فشار کافی برای توقف اتومبیل را فراهم نماید. بنابراین پدال ترمز خود را تا انتها پایین نگه دارید.

  • یکی از معمول ترین راه های توقف اتومبیل که هر راننده ای آن را می داند استفاده از دنده معکوس است با استفاده از دنده های پایین به ترتیب می توانید سرعت اتومبیل را کاهش دهید مراقب باشید این کار را خیلی به سرعت انجام ندهید. مثلاً اگر ناگهان از دنده 4 به دنده 1 بروید ممکن است کنترل اتومبیل خود را از دست بدهید. بنابراین در کمترین زمان ممکن دنده ها را کم کنید و به ترتیب دنده ها را کم کنید و تا حد ممکن سرعت اتومبیل را کاهش دهید.

  • اگر گیربکس اتومبیل شما اتوماتیک است هر بار یک دنده کم کنید که معمولا در مکانیزم تعویض دنده با 1 نشان داده شده است.

  • از ترمز دستی استفاده کنید. بهترین کار برای کاهش سرعت در صورتی که ترمز های شما کار نمی کند استفاده از دنده معکوس است اما در صورتیکه نمی توانید با اتومبیل دنده اتوماتیک خود به راحتی اینکار را انجام دهید یا وقت کافی ندارید می توانید از ترمز دستی استفاده کنید ترمز دستی معمولا چرخ های عقب را قفل می کند بنابراین اگر خیلی ترمز دستی را بالا بیاورید احتمال تاب خوردن اتومبیل وجود دارد و خطر چپ کردن یا حتی غلط زدن هم بسیار زیاد است بنابراین باید به آرامی این کار را انجام دهید و نگذارید چرخ های عقب ناگهان قفل شود. اما از ترمز دستی در سرعت های پایین راحت تر می توانید استفاده کنید. پس از این که به هر روش ممکن سرعت اتومبیل را کاهش دادید برای نگه داشتن کامل اتومبیل بهترین راه استفاده از ترمز دستی است. نکته دیگر هنگام استفاده از ترمز دستی این است اتومبیل تمایل بیشتری به تاب خوردن پیدا می کند بنابراین از بازی کردن بیش از اندازه با فرمان در این هنگام باید خودداری کرد.

  • به جاده دقت کنید سعی کنید راهی را انتخاب کنید که کمترین پیچ و خم و شلوغی را داشته باشد و مراقب موانع خطرناک باشید.

  • باید به دیگران بفهمانید که مشکلی هست می توانید فلاشر ها را روشن کنید چراغ بدهید و بوق بزنید. ممکن است دیگران متوجه مشکل شما نشوند با پایین دادن پنجره اتومبیل خود می توانید با اشاره دست به دیگران بفهمانید یا در صورت لزوم داد بزنید. در چنین شرایطی همراهانی که در اتومبیل شما هستند می توانند کمک بزرگی باشند.

  • به هر روشی که می توانید سرعت خود را کم کنید. اگر هر کدام از روش های بالا کمکی به متوقف کردن اتومبیل نکرد یا اگر وقت کافی برای متوقف کردن خودرو ندارید بهتر است از هر روشی که می توانید استفاده کنید. گل و ماسه سرعت اتومبیل شما را کم می کند اما کنترل اتومبیل را هم بسیار سخت می کند این روش در سرعت های بالا اصلا مناسب نیست. و بسیار خطرناک است.

  • اگر یک سربالایی با شیب تند می بینید می توانید اتومبیل خود را به آن سمت هدایت کنید تا از انرژی خودرو کاسته شود و بتوانید از ترمز دستی استفاده کنید.

  • استفاده از بوته ها و درخت های کوچک می تواند بسیار کمک کند. مراقب باشید درختی که انتخاب می کنید اگر برای وسیله نقلیه شما بزرگ باشد بسیار خطرناک است و ممکن است منجر به مرگ یا جراحت های شدید شود. اگر قطر درخت بیش از 10 سانتیمتر باشد خطرناک است.

  • هر چند انتخاب خوبی نیست و البته اولین انتخاب هم نیست. ولی می توانید به پشت وسیله نقلیه دیگری بکوبید! البته نباید اختلاف سرعت شما زیاد باشد. چون برای وسیله نقلیه جلویی شما بسیار خطرناک خواهد بود. ضمن اینکه ممکن است بدون اینکه اتومبیل شما متوقف شود ایربگ آن عمل کند و این بسیار خطرناک است.

  • همچنان که رانندگی می کنید اطراف جاده را کاملا زیر نظر داشته باشید به دنبال مکان های وسیع، درختچه ها، بوته ها و هر چیزی باشید که بتواند به شما در متوقف کردن اتومبیل کمک کند.

  • مراقب جوهای کنار جاده باشید با رد شدن از آنها مخصوصا در سرعت های بالا ممکن است سیستم فرمان اتومبیل شما از کار بیفتد آنگاه تومبیلی را هدایت می کنید که نه فرمان دارد و نه ترمز!

  • یکی دیگر از راه هایی که در سرعت های پایین تر توصیه می شود بازی کردن با فرمان است و به چپ و راست رفتن است اینکار مقدار زیادی از انرژی خودرو را به کمک اصطکاک تلف می کند و خودروی شما زودتر متوقف می شود.

جمع آوری و ترجمه: علی یزدی مقدم

منبع : yadbegir.com

گوناگون...
ما را در سایت گوناگون دنبال می کنید

برچسب : اتومبیل خود را, بدون ترمز نگه دارید, نویسنده : امید motnrsh بازدید : 413 تاريخ : جمعه 19 خرداد 1391 ساعت: 19:35

 چگونه می توانید از سرطان سینه درامان باشید

 

سرطان بوسیله دسته ای ازسلول های غیر عادی بوجود می آید. سرطان های زیادی ازقبیل : سینه، پوست، ریه، روده بزرگ، پروستات، و… در جهان وجود دارد.

-ازبین این ها سرطان سینه رایج ترین عامل مرگ در بین زنان است.

-در سرتاسر جهان 10.4 دهم درصد از سرطان های رایج  و پنجمین عامل مرگ رایج در بین زنان سرطان سینه است.

سرطان سینه نشات گرفته از بافت سینه است و معمولا در آستر داخلی مجرا های شیر و یا لخته ایجاد شده با شیر در مجراها بوجود می آید.

- در حالت تئوری امکان رخ دادن این سرطان در هر دو جنس (مونث و مذکر) وجود دارد اگر چه بروز آن در مردان بسیار نادر است.

محققان چندین عامل را که زنان را در برابر این سرطان مستعدتر می سازد شناسایی کرده اند. 50 درصد ازموارد بررسی شده در بین زنان بالای 65 سال رخ  داده است.

اضافه وزن و چاقی نیز احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد، همچنین یک رژیم غذایی نادرست یا زندگی بی تحرک می تواند خطرابتلا را افزایش دهد.

و در نهایت احتمال بروز این بیماری در كسانیكه سابقه خانوادگی سرطان سینه را دارند بیشتر است. این مورد بویژه درزنان ودختران احتمال بروزسرطان را افزایش می دهد.

سرطان خودش را با نشانه های مختلفی آشکار می سازد که یک نشانه رایج آن ظهور یک توده در بافت سینه یا سفت شدگی پوست در نزدیکی ناحیه سینه است.

ظهور آن بطور فیزیکی به صورت دگرگونی نوک پستان یا تورم و تغییر شکل پوست سینه ظاهر می شود.

-ترشح بی دلیل ازنوک پستان نیز می تواند یکی ازنشانه های سرطان سینه باشد.

-در مورد این بیماری جلوگیری یا تشخیص اولیه بهتر و موثرتر از درمان است.

-پزشکان قاطعانه معتقدندکه تشخیص اولیه سرطان هر ساله جان هزاران انسان را از مرگ حتمی نجات می دهد.

- به طور ویژه کسانی که این نشانه ها را ندارند اما دارای سابقه خانوادگی هستند یا سبک زندگیشان به گونه ای است که آنها را بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار می دهد، باید معاینات و آزمایشات لازم را به صورت مرتب انجام دهند و تا در صورت پدید آمدن نشانه های این بیماری در مراحل ابتدایی درمان شوند.

پیشنهادهای درمانی سرطان- برخی از مواردی که شاید  از آن بی اطلاع باشید.

هر ساله میلیون ها دلار صرف تحقیقات پیرامون  سرطان می شود و هر ساله ما بیشتر و بیشتر در مورد سرطان آگاهی پیدا می کنیم.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان  به این بیماری دچار هستید اینکه اطلاعاتتان را در مورد گزینه های درمانی ممکن افزایش دهید بسیار حایز اهمیت می باشد.

دراینجا به ذکر تعدادی ازگزینه های درمانی که می تواند مفید باشد و  از آن بی خبر باشید پرداخته ایم.

تحقیقات  بسیاری در مورد تاثیرات استفاده از ضد عرق ها انجام شده است وبسیاری از محققان استفاده از ضد عرق ها را مستقیما با سرطان مرتبط می دانند.

به مواردی که احتمالا شما در مورد سرطان و ضد عرق هانمی دانید که درمتن ذیل آمده است توجه کنید:

مواد شیمیایی زیادی در بدن تولبد می شود که بسیاری از آن ها بوسیله عرق کردن ازبدن دفع می شود.

- اماوقتی که ضد عرق استفاده می کنیم،منافذ روی پوستمان بسته میشوند و در نتیجه قادر به دفع مواد شیمیایی نخواهند بود.

 

 اگر این مواد از بدن دفع نشوند به کجا می روند؟

این سموم در بدن و بخصوص در نزدیکی ناحیه زیر بغل ذخیره می شوند و زمانی که به حد معینی می رسند موجب بروز مشکلات برای سلامتی خواهند شد.

بسیاری از افراد معتقدند که سرطان و بویژه سرطان سینه بوسیله این سموم بوجود می آیند.

-همچنین بو زداها دارای نوعی از مواد شیمیایی مثل آلومینیوم کلراید و غیره اند که در صورت استفاده مکرر می توانند در داخل پوست نفوذ کنندو وارد شکاف های بسیار ریزپوست شوند.

 

چراسرطان سینه دربین مردان کمتر شایع است؟

بطور کلی مردها موهای زائد زیر بغل خود را كمتر می تراشند و این باعث می شود که بسیاری از مواد شیمیایی موجود در ضد عرق ها بوسیله موها گرفته شوند و نتوانند به سادگی به پوست نفوذ کنند،اما زنانی که معمولا اکثر اوقات بغلشان رامی تراشند و بیشتراز ضد عرق استفاده می کنند 20 سال زودتر از کسانی که بغلشان را نمی تراشند در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار می گیرند.

هنوز هم همواره تحقیقات بسیاری پیرامون علل و درمان های سرطان انجام می شود اما اگر می خواهید از آن در امان باشید باید مطمئن شوید که ضد عرقی که استفاده می کنید حاوی هیچگونه مواد شیمیایی خطرناک و مضری نیست و همچنین از تراشیدن موهای زیربغل تا حد امکان خودداری کنید.

سعی كنید از مواد غذایی طبیعی و میوه و سبزیجات تازه استفاده كنید. و تا حد امكان از خوردن غذا های حاضری خودداری كنید.

این پیشنهادهای بسیار ساده برای درمان سرطان سینه می تواند تا حد بسیار زیادی احتمال بروز سرطان سینه را در شما کاهش می دهد.

درصورتیکه شما به این بیماری مبتلا هستید و یا در مورد ابتلا به آن نگرانید،اینکه اطلا عاتی در رابطه با این بیماری کسب کنید بسیار با اهمیت خواهد بود.

ترجمه: حسن صالح نیا

منبع : yadbegir.com

گوناگون...
ما را در سایت گوناگون دنبال می کنید

برچسب : چگونه می توانید از, سرطان سینه, درامان باشید, نویسنده : امید motnrsh بازدید : 417 تاريخ : جمعه 19 خرداد 1391 ساعت: 19:33

آلرژى فصلى یکى از شایعترین آلرژیهاست . آلرژى فصلى یا به عبارت دقیقتر التهاب بینى ناشى از آلرژى معمولاً در بهار و تابستان به وجود مى‌آید و ناشى از گرده‌هاى گیاهى است. این بیمارى ناشى از استنشاق گرده‌هاى گیاهى و نیز وارد شدن آن به چشم است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  زمان بروز علائم بیمارى ممکن است از اوایل بهار تا اواخر تابستان بر حسب گرده گیاهى که به آن حساسیت دارید و زمان معین گرده افشانى آن گیاه متفاوت باشد. معمولاً یک زمینه خانوادگى هم در مبتلایان وجود دارد.

افراد داراى آلرژى به گرده‌هاى گیاهى ممکن است همزمان به میوه‌ها و سبزیجات خاص و نیز به بعضى آجیلها و مغزهاى خوراکى هم حساسیت داشته باشند .

علائم اصلى بیمارى حملات مکرر عطسه ، آبریزش بینى ، خارش و آبریزش چشمها، احساس خارش در گلو ، سقف دهان و گوشها، کاهش تمرکز و احساس ناخوشى کلى است.

تحقیقات نشان می‌دهد، التهاب مخاط بینی ناشی از آلرژیهای فصلی می‌تواند در طول همه ماههای سال ایجاد شده و افراد را با مشکل مواجه کند. طبق نظریه‌ای که بین مردم رایج است، آلرژیهای فصلی تنها در فصل بهار اتفاق می‌افتد و شدت می‌یابد، اما در عین حال پژوهشهای جدید نشان می‌دهد التهاب مخاط بینی ارتباط به فصل خاصی ندارد و به خصوص در افراد مبتلا به آسم نباید نادیده گرفته شود.

آمارها نشان می‌دهد که از هر ۱۰ فرد مبتلا به آسم ۸ نفر از آلرژیهای فصلی رنج می‌بردند.

به اعتقاد پژوهشگران، عوامل مختلفی در بروز آلرژیهای فصلی موثر است که به فصل خاصی ارتباط ندارد و برای درمان این دو بیماری به صورت همزمان استفاده از کورتیزون استنشاقی (بکلومتازون بینی) می‌تواند، التهاب مجاری بینی و برونشیت‌ها را کاهش داده و درمان موثری محسوب شود.

به اعتقاد ۲۵ درصد از تمام کسانی که در دنیا زندگی می کنند و از این بیماری رنج می برند نیمه تاریک بهار است که می تواند به میزان قابل ملاحظه ای از جلوه این فصل زیبا بکاهد.

در سال ۱۹۹۸ نتایج تحقیقاتی که در اروپا و با شرکت ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به انواع آلرژی انجام شد نشان داد که بین ۱۰٫۹ تا ۱۸٫۶ درصد از این بیماران از آلرژی فصلی رنج می برند و در سوئیس موارد ابتلا به آلرژی در مدت ۶۶ سال با یک افزایش ۱۲ برابری مواجه شده است. در آمریکا بیماری های آلرژیکی به بیش از ۵۰ میلیون نفر، تقریبا در حدود ۲۰ درصد از جمعیت این کشور آسیب می رساند.

نتایج تازه ترین تحقیقات دانشمندان موسسه تحقیقات غذایی نورویچ انگلیس که به تازگی و با فرارسیدن فصل بهار در مجله علمی Clinical and Experimental Allergy منتشر شده است نشان می دهد که ارتباط مستقیمی میان رژیم غذایی، سلامت سیستم ایمنی، عملکرد دستگاه گوارش و باکتری های حاضر در روده با بروز علائم آلرژی های فصلی وجود دارد و در این میان، رژیم غذایی برپایه مواد «پروبیوتیک» نقش مهمی در کاهش این علائم ایفا می کنند.

این بررسی ها بر روی دو گروه از بیماران مبتلا به آلرژیهای فصلی انجام شد. به یک گروه به مدت دو هفته شیر محتوی لاتیک پروبیوتیک داده شد درحالی که در این دوره زمانی برای گروه دوم پلاسیبو (داروی بی اثر) تجویز شد.

این محققان با استفاده از آزمایش خون روزانه، پاسخهای سیستم ایمنی داوطلبان را در پیک آلرژی (ماه آوریل) در مدت دوره ماکسیمم آلرژی (ژوئن) و یک ماه پس از فصل آلرژی (آگوست) کنترل کردند.

نتایج این تحقیقات نشان داد آلرژی در افرادی که از شیر پروبیونیک استفاده کرده بودند تا حد چشمیگری کاهش یافته است.

درمان علائم آزار دهنده و ناخوشایند آلرژی ها در هر فصل و زمانی از سال حائز اهمیت است.

درعین حال برای بهبود این علائم استفاده کردن از راه کارهای طبیعی بویژه مهم و ضروری است. آمارها نشان می دهد که ۴۰ میلیون نفر از آمریکایی ها به آلرژی های فصلی و هوازی مبتلا هستند.

آلرژی های فصلی نتیجه واکنش غیرطببیعی یک سیستم ایمنی ضعیف و معیوب در برابر یک ماده طبیعی و بی ضرر موسوم به «گرده» است و از آنجا که داروهای آلرژی فقط سرپوشی روی علائم حساسیت ها می گذارند و بلکه حتی سیستم ایمنی بدن را ضعیف تر می کنند بنابراین راه کار مناسب تر برای بهبود این علائم یک گزینه درمانی طبیعی است. به این ترتیب یک سیستم ایمنی سالم و فعال می تواند در عین حال از شما در برابر سرماخوردگی ها، انواع آنفلوآنزا، عفونت ها، ویروس ها و بسیاری از بیماریها به طور طبیعی حفاظت کند.

کاربردی ترین اقدامات طبیعی برای کاهش علائم آلرژی های فصلی عبارتند از:

سینوس های خود را روزانه شست و شو دهید. بهترین شیوه برای پاک کردن سینوس ها شست و شوی مجاری بینی با محلول آب نمک است. با انجام همین اقدام ساده یک یا دو بار در روز می توانید به میزان زیاد و یا حتی به طور کامل علائم آلرژی فصلی را برطرف کنید. در روزهای خشکی که باد می وزد حتی الامکان در منزل یا سایر فضاهای بسته بمانید و از رفتن به فضای باز خودداری کنید. برای افرادی که آلرژی فصلی دارند بهترین زمان برای خارج شدن از منزل پس از یک بارندگی خوب است چون باران گرده های موجود در هوا را می شوید.

از تهویه کننده های هوا و فیلترها استفاده کنید. در فصل آلرژی پنجره ها را ببندید و دستگاه تهویه را روشن کنید. در فضای خیلی مرطوب با استفاده از دستگاه رطوبت زدا هوا را خشک نگه دارید چون رطوبت زیاد باعث رشد هاگ ها و قارچ ها می شود و آلرژی را تشدید می کند.

به جای فرش و قالی از کف پوش استفاده کنید. قالی ها محل تجمع گرد وغبار و گرده ها و سایرعوامل آلرژی زا هستند. کارهای باغ داری و گل کاری را به زمان پس از گرده افشانی و بعد از پایان فصل آلرژی موکول کنید.

در صورتى که مى‌دانید به چه گرده گیاهى حساس هستید سعى کنید در فصل گرده افشانى آن گیاه از رفتن به محلهاى رویش آن گیاه خوددارى کنید. از عینکهاى آفتابى براى جلوگیرى از وارد شدن گرده‌ها به چشمهایتان استفاده کنید.

داخل بینى‌تان را با سرم نمکى (نرمال سالین) شستشو دهید یا اندکى وازلین داخل بینى‌تان بمالید.

اگر در محل زندگی‌تان گرده‌هاى گیاهى در فضا پراکنده مى‌شوند، درها و پنجره‌هاى اتاق خوابتان را در وسط صبح (حدود ساعت ۱۰) و ابتداى غروب (حدود ساعت ۷) بسته نگه دارید چرا که معمولاً در این ساعتها اوج گرده افشانى گیاهى صورت می‌گیرد.

از رفتن به پارکها یا مزارع به خصوص به سمت غروب خوددارى کنید. براى تعیین کردن این که به کدام گرده‌هاى گیاهى حساسیت دارید مى‌توانید به یک کلینیک آلرژى مراجعه کنید.

براى درمان علائم از قرصهاى آنتى هیستامین و اسپری‌هاى ضد التهابى بینى استفاده مى‌شود. اسپرى‌ها یا قطره‌هاى بینى ضد التهاب، با کاهش تورم پوشش درون بینى گرفتگى بینى را برطرف مى‌کنند. اسپرى‌ها یا قطره‌هاى بینى ضد آلرژى با پوشش بینى و چشم مانع اثر عامل آلرژی‌زا مى‌شوند.

همچنین در موارد مقاوم از اسپری‌های بینی کرومولین سدیم استفاده می‌شود که با جلوگیری از آزاد شدن هیستامین در بدن از بروز علائم آلرژی ممانعت می‌کند. اگر گرفتگى بینى باعث ناراحتى چندانى نشود، قرص یا اسپرى‌هاى ضداحتقان خیلى مفید نیستند.

به تازگى یک قطره چشمى با نام «اولا پاتیدین» وارد بازار شده است که با جلوگیرى از آزاد شدن موادى که در بدن علائم حساسیت را بوجود مى‌آورند، مى‌تواند در موارد حساسیت چشمى بسیار موثر باشد. این قطره دو بار در روز مصرف مى‌شود.

منبع : pezeshk.us

گوناگون...
ما را در سایت گوناگون دنبال می کنید

برچسب : چگونه علائم آلرژی فصلی را کاهش دهیم ؟, نویسنده : امید motnrsh بازدید : 420 تاريخ : پنجشنبه 18 خرداد 1391 ساعت: 13:12

پژوهشگران علوم پزشکی تاکید می کنند که  رژیم غذایی صحیح، ورزش و مصرف دارو به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند. آنان می گویند با این وجود  نباید در این بین از تاثیر مثبت برخی مواد غذایی بر پایین آوردن کلسترول غافل ماند. همیشه هنگام مصرف مواد غذایی علاوه بر میزان کلسترول به چربی اشباع شده موجود در آنها نیز توجه کنید.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  یکی کلسترول LDL یا (  لیپوپروتئین با تراکم پایین  )  که اغلب کلسترول “بد” نامیده می‌شود زیرا میزان‌های بالای این کلسترول با افزایش خطر بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته مغزی ارتباط دارد.

این کلسترول به همراه مواد دیگر پلاک‌هایی را درون دیواره شریان تشکیل می‌دهد که با ایجاد انسداد جریان خون را دچار محدودیت می‌کند. LDL کمتر ۱۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر مطلوب است.

و دیگری کلسترول HDL  یا لیپوپروتئین با تراکم بالا که اغلب کلسترول “خوب” نامیده می‌شود، زیرا میزان‌های کافی آن خطر حمله قلبی را در فرد کاهش می‌ دهد.

کارشناسان می‌گویند این نوع کلسترول کلسترول “بد” را از شریان‌ها به کبد منتقل می‌کند، جایی که در آن LDL می‌تواند از بدن دفع شود.

میزان‌های کلسترول HDL کمتر از ۴۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر خطر بیماری قلبی را در فرد افزایش می‌دهند.

برخی مواد غذایی با وجود اینکه از سطح چربی بالایی برخوردارند، کلسترول ندارند چرا که‌ این مواد، منشأ حیوانی ندارند. از جمله این مواد غذایی می‌توان به آجیل، آواکادو  و کره بادام زمینی اشاره کرد.

از سوی دیگر تحقیقات نشان می‌دهد مواد غذایی و میوه‌هایی که فیبر زیادی دارند به کاهش کلسترول کمک می کنند. بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات و حتی میوه‌های خشک شده، منبع غنی فیبر به شمار می‌آیند.

پزشکان توصیه می‌کنند که در یک رژیم غذایی با ۲۰۰۰ کالری باید روزانه ۲۸ گرم فیبر مصرف شود.

برای مثال سیب و گلابی با پوست به ترتیب ۳ و ۴ گرم فیبر دارند. یک فنجان توت فرنگی و نصف فنجان اسفناج هم به ترتیب ۴ و ۲ گرم فیبر دارند که مصرف آن سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد.

به اعتقاد پزشکان فیبر موجود در میوه و سبزی در دسترس‌ترین و ارزان‌ترین دارو برای کاهش کلسترول است و به همین منظور باید در روز ۵ وعده میوه و سبزیجات خورد .

منبع : pezeshk.us

گوناگون...
ما را در سایت گوناگون دنبال می کنید

برچسب : رژیم غذایی صحیح, ورزش و مصرف دارو, به کاهش سطح کلسترول خون, کمک می‌کند, نویسنده : امید motnrsh بازدید : 341 تاريخ : پنجشنبه 18 خرداد 1391 ساعت: 13:10

اغلب بیان می‌شود که سلامت جسم و روح انسان بسته به نوع غذاهای مصرفی اوست. با استفاده از برخی مواد غذایی علاوه بر داشتن اندامی متناسب، می‌توانید بر بسیاری از بیماریها از جمله ناباروری چیره شوید.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از دنیای تغذیه ،  پس اگر قصد مادر شدن دارید ولی نمی‌توانید باردار شوید، به جای گریستن و تأسف خوردن رژیم غذایی خود را اصلاح  کنید و در عوضِ خوردن زیاد بستنی و دسرهای شکلاتی برای فرار از مشکلتان، به دنبال برنامه‌ غذایی باشید که قدرت باروریتان را افزایش دهد.

ساده‌ترین دلیل برای انتخاب مواد غذایی طبیعی و سالم در راستای افزایش قدرت باروری کاهش وزن است که به دنبال آن هورمون‌های بدن نیز تنظیم می‌شود.در ذیل، به ۱۰ مورد از بهترین‌ غذاها که مصرف روزانه آنها برای افزایش قدرت باروری مفید است، اشاره شده که می‌تواند راهنمای خوبی تا زمان به دنیا آمدن فرزندتان باشد.

نوشیدن فراوان آب علاوه بر کمک به عملکرد بهتر اندام‌های تناسلی و زایشی، سبب تأمین بیشتر مایع طبیعی لازم برای حرکت بهتر اسپرم به سمت دهانه رحم می‌شود، بنابراین نوشیدن آب تصفیه‌ شده یا آب معدنی به میزان کافی را فراموش نکنید.

برگ‌های سبز سبزیجات به خصوص اسفناج سرشار از آنتی‌اکسیدان، آهن و اسیدفولیک می‌باشند که همگی برای حفظ سلامت اندام‌های زایشی و تناسلی لازم هستند. اسیدفولیک موجود در اسفناج نه‌ تنها باعث تشکیل تخمک‌های قابل رشد و افزایش قدرت باروری می‌شود، بلکه مانع از ایجاد نقص در نوزادان خواهد شد.

بخشی از رژیم غذایی خود را به سبزیجات نارنجی و زردرنگ اختصاص دهید، چرا که منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان و بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن در تنظیم هورمون‌ها نقش مهمی دارد و احتمال سقط را کاهش می‌دهد.

اگر مبتلا به اندومتریوز هستید، کلم بروکلی و انواع دیگر کلم را زیاد مصرف کنید. این گروه از سبزیجات خواص زیادی دارند. مواد مغذی گیاهی آن به متابولیسم استروژن کمک می‌کنند.

اگر قاعدگی نامنظم دارید، مصرف سیب‌زمینی شیرین، هویج و نخودفرنگی را فراموش نکنید. بتاکاروتن موجود در این سبزیجات، در تنظیم قاعدگی موثر است و امکان باروری بهتر را در پی خواهد داشت.

از آنجایی که مرکبات سرشار از ویتامین C هستند، آنها را حتماً در رژیم غذایی خود بگنجانید. زغال اخته، پاپایا(خربزه درختی)، پرتقال، نارنگی، کیوی و توت فرنگی مواد مغذی زیادی دارند و مصرف آنها برای خانم‌هایی که تصمیم به مادر شدن گرفته‌ اند خیلی مفید است.
فرآورده‌های لبنی و پروتئین‌های حیوانی مانند ماهی غنی از اسیدآمینه هستند که به تشکیل هورمون‌های زایشی (FSH) و (LH) کمک می‌کنند، بنابراین این مواد را در برنامه غذایی خود بیاورید تا هر چه سریع‌تر به آرزوی مادرشدنتان برسید.

از نان‌هایی که با آرد گندم کامل درست می‌شوند استفاده کنید، زیرا منبع خوبی از آهن و ویتامین B می‌باشند و موجب افزایش هورمون‌های باروری می‌شوند.
‌ برای باردار شدن باید از چربی‌های خوب استفاده شود، لذا مصرف مغزهایی مانند بادام یا گردو که منبع غنی از اسیدهای چرب امگا‑۳ می‌باشند توصیه می‌گردد.
‌ در آخر، پروتئین‌های گیاهی (مخصوصا سویا) را به اندازه‌ متوسط مصرف کنید تا به شما در رسیدن به وزن مناسب برای حامله شدن کمک کند.
مصرف غذا (به‌خصوص آنهایی که زیاد استفاده می‌کنید) تأثیر مستقیمی بر روی باروری شما دارد. در نتیجه، سعی کنید تا وعده‌های غذایی سرشار از میوه و سبزیجات، لبنیات و پروتئین‌های گیاهی داشته باشید که منابع خوبی از ویتامین C، بتاکاروتن، آنتی‌اکسیدان، اسیدفولیک و آهن هستند و همگی امکان باروری را افزایش می‌دهند.

مواد غذایی که باید از مصرف آنها اجتناب کرد:
_‌ مصرف مواد فرآوری‌شده (مانند شیرینی‌جات و تنقلات) را به حداقل برسانید، زیرا آنها فاقد هرگونه مواد مغذی برای تشکیل نطفه و رشد جنین می‌باشند.
_ زنانی که در سنین بالا باردار شده‌اند و نیز مبتلا به دیابت حاملگی هستند، با مصرف بیش از اندازه تنقلات، سطح قند خونشان بالا رفته و مجبور هستند تا سزارین شوند، زیرا نوزادانی که از مادران دیابتی به دنیا می‌آیند، سایزشان از دیگر نوزادان بزرگ‌تر است.

در آخر، لازم به ذکر است سلامت نوزاد تا حد زیادی بستگی به مادر و غذاهای مصرفی او دارد، بنابراین خوردن غذاهای سالم و مفید تنها راه ساده‌ای است که منجر به سلامت شما و کودکتان می‌شود.


منبع : pezeshk.us

گوناگون...
ما را در سایت گوناگون دنبال می کنید

برچسب : تغذیه سودمند, برای افزایش, قـدرت بـاروری, نویسنده : امید motnrsh بازدید : 347 تاريخ : پنجشنبه 18 خرداد 1391 ساعت: 13:08

 


 امروز داشتم در کافی ‌شاپ مورد علاقه ‌ام کتابی می‌خواندم که متوجه دو نوجوان 18 ساله شدم که درباره آینده شان باهم صحبت می کردند . یکی از آنها به دوست دیگرش گفت : چند هفته دیگر از دبیرستان فارغ‌ التحصیل می‌شود و بعد می‌خواهد بلافاصله از پاییز دانشگاهش را شروع کند. گفت، "اما نمی‌دانم می‌خواهم با زندگیم چه بکنم. الان فقط دارم با جریان پیش می‌روم."

 

و بعد، با اشتیاق و با چشمانی صادق شروع کرد به سوال کردن ازمن :

 

* "تو چکار می‌کنی، شغلت چیه؟"

 

* "کی و چطور تصمیم گرفتی که این کار را انتخاب کنی؟"

 

* "چرا این را انتخاب کردی؟ چرا کارهای دیگر نکردی؟"

 

* "چیزی بوده که دوست داشته باشی جور دیگه‌ای انجامش می‌دادی؟"

 

و ....


سوال هایش را تاجایی که می‌توانستم جواب دادم و سعی کردم با توجه به وقتی که داشتم خوب نصیحتش کنم. و بعد از یک ساعتی حرف زدن، از من تشکر کرد و رفت.

 

در راه برگشت به خانه متوجه شدم که بحثی که با آن جوان داشتم برای خودم بسیار نوستالژیک بود. او 10 سال پیش من را به یادم آورد. به خاطر همین دوباره به سوال‌های او فکر کردم و به چیزهایی فکر کردم که امروز افسوس می‌خورم یک نفر وقتی 18 سالم بود به من می‌گفت.

 

بعد آن را یک قدم جلوتر بردم و به همه چیزهایی فکر کردم که اگه می‌توانستم زمان را به عقب و به 18 سالگیم برگردانم دوست داشتم به خودم بگویم و خودم را نصیحت کنم.

بعد از نوشیدن چند فنجان قهوه و چند ساعت فکر کردن، این 18 چیز به ذهنم رسید:

 

 

 

خودتان را به اشتباه کردن متعهد کنید.

 

اشتباهات به شما درس‌های مهمی یاد می‌دهد. بزرگترین اشتباهی که می‌توانید مرتکب شوید این است که هیچ کار نکنید چون می‌ترسید که اشتباه کنید. تردید نکنید—به خودتان شک نکنید. مهم این نیست که فرصتی برایتان پیش بیاید یا نه، مهم این است که ریسک کنید. هیچوقت 100% مطمئن نخواهید بود که خوب پیش می‌رود اما نمی‌توانید هم 100% مطمئن باشید که هیچ کار نکردن خوب است! و مهم نیست که نتیجه چه شود، همیشه همانطور که باید تمام می‌شود. یا موفق می‌شوید یا از آن درس می‌گیرید که هر دو آن به نفعتان است. یادتان باشد اگر هیچوقت دست به عمل نزنید، همیشه همان جایی که هستید باقی خواهید ماند.


 

 

کار سختی که دوست دارید را پیدا کنید.

 

اگر می‌توانستم به خودم در 18 سالگی نصیحتی بکنم این بود که انتخاب شغلم را براساس ایده‌ ها، اهداف و توصیه‌های دیگران پایه‌ریزی نکنم. به خودم می‌گفتم رشته ‌ای را به این دلیل انتخاب نکنم که رشته‌ پرطرفداری است یا آنهایی که از آن فارغ‌التحصیل می‌شوند پول بیشتری در می‌آورند. به خودم می‌گفتم که بهترین انتخاب شغلی برای من بر یک نکته مهم و اساسی متکی است: کار سختی که از انجام آن لذت ببرم. تا زمانیکه با خودتان صادق باشید و علایق و ارزش‌هایتان را دنبال کنید، می‌توانید با این عشق به موفقیت برسید. و مهمتر اینکه دوست ندارید چندین سال دیگر متوجه شوید که روز و شبتان را به شغلی می‌گذرانید که هیچ علاقه‌ای به آن ندارید. پس اگر متوجه شدید که از هر ثانیه انجام هر کار سختی بالاترین لذت را می‌برید، دست از آن نکشید. چراکه وقتی روی علایقتان تمرکز کنید، کار سخت دیگر سخت نخواهد بود.

 

 

 

هر روز برای خودتان وقت، انرژی و پول هزینه کنید.

 

وقتی برای خودتان خرج کنید، هیچوقت نمی‌بازید و به مرور زمان قسمت‌های ناراحت ‌کننده زندگیتان را تغییر خواهید داد. شما محصول چیزهایی هستید که می‌دانید. هرچه وقت، انرژی و پول بیشتری برای دست یافتن به علم و دانش برای خودتان هزینه کنید، کنترل بیشتری روی زندگیتان پیدا خواهید کرد.


 

 

هر از گاهی ایده ‌ها و فرصت‌های جدید را امتحان کنید.

 

ترس طبیعی شما از شکست باعث می‌شود نخواهید چیزهای جدید را امتحان کنید. اما باید این ترس‌ها را کنار بگذارید زیرا داستان زندگی شما از این تجریبات کوچک و خاص ساخته می‌شود. و هرچه تجربیات شما خاص‌تر باشد، داستان زندگیتان جالب‌تر خواهد شد. پس تا جایی که می‌توانید تجربیات جدید به دست آورید و حتماً آن را با دیگران هم درمیان بگذارید.


 

 

وقتی مهارت‌های کاریتان را ارتقاء می‌دهید، روی کمتر، بیشتر تمرکز کنید.

 

مثلاً ورزش کاراته را در نظر بگیرید، کمربند مشکی خیلی هیجان ‌انگیزتر از کمربند قهوه ‌ای به نظر می‌رسد. اما آیا کمربند قهوه ‌ای هیجان ‌انگیزتر از کمربند قرمز نیست؟ شاید برای خیلی‌ها اینطور نباشد. یادتان باشد جامعه ،متخصصین را تا اوج بالا می‌برد. این تلاش و زحمت است که اهمیت دارد اما به این شرط که در جهت‌های مختلف پراکنده نشود. پس تمرکزتان را روی یاد گرفتن کارهای کمتر و استاد شدن در آنها باریکتر کنید.


 

 

آدم‌ها نمی‌توانند فکر بخوانند، به آنها بگویید که چه فکری می‌کنید.

 

آدم‌ها هیچوقت نمی‌فهمند چه احساسی دارید مگر اینکه به آنها بگویید. رئیستان؟ بله، او نمی‌داند که آرزوی ترفیع دارید چون به او نگفته ‌اید. دختر زیبایی که دوستش دارید اما چون خجالت می‌کشید تابحال با او حرف نزده‌اید؟ بله، درست حدس زدید؛ بخاطر این روزش را در اختیارتان قرار نمی‌دهد که شما هم روزتان را در اختیار او قرار نداده ‌اید. در زندگی، باید با دیگران ارتباط برقرار کنید. باید دهانتان را باز کرده و با آنها صحبت کنید. باید به آدم‌ها بگویید که به چه فکر می‌کنید، به همین سادگی!


 

 

زود تصمیم بگیرید و زود وارد عمل شوید.

 

اگر شما وارد عمل نشوید یا فرصت‌های جدید را امتحان نکنید، یک نفر دیگر اینکار را خواهد کرد. با نشستن و فکر کردن درمورد آن نمی‌توانید چیزی را تغییر دهید یا پیشرفت کنید. یادتان باشد، بین اینکه بدانید چطور کاری را انجام دهید و واقعاً آن را انجام دهید تفاوت زیادی وجود دارد. علم بدون عمل بی‌فایده است.


 

 

تغییر را قبول کرده و در آغوش بکشید.

 

یک موقعیت، بد باشد یا خوب، تغییر می‌کند. روی این می‌توانید حساب کنید. پس تغییر را در آغوش بکشید و بدانید که تغییر به دلیلی رخ می‌دهد. شاید همیشه اول کار ساده و واضح نباشد اما در آخر ارزشش را خواهد داشت.


 

 

درمورد اینکه دیگران درموردتان چه فکری می‌کنند نگران نباشید.

 

در اکثر مواقع اینکه بقیه چه فکری درمورد شما می‌کنند اهمیتی ندارد. وقتی من 18 سالم بود، نظر همکلاسی هایم تاثیر زیادی در تصمیماتم داشت. و گاهی اوقات آنها من را از ایده‌ ها و اهدافی که شدیداً باورشان داشتم، دور می‌کردند. الان می‌فهمم این روش زندگی واقعاً احمقانه بود مخصوصاً وقتی می‌فهمم که تقریباً همه این افراد که ایده ‌هایشان برایم خیلی مهم بود دیگر بخشی از زندگی من نیستند. به جز وقتی که می‌خواهید یک تاثیر اولیه عمیق روی کسی بگذارید (مثلاً در یک مصاحبه شغلی، اولین قرار ملاقات اولیه و از این قبیل)، اجازه ندهید ایده ‌های دیگران سر راهتان قرار گیرد. اینکه آنها چه فکر می‌کنند و درموردتان چه می‌گویند اصلاً اهمیتی ندارد. آنچه مهم است این است که خودتان درمورد خود چه فکر می‌کنید.


 

 

همیشه با خودتان و دیگران صادق باشید.

 

صادق زندگی کردن باعث آرامش فکر است و آرامش‌ فکر واقعاً ‌قیمتی.


 

 

در دانشگاه با آدم‌های زیادی درمورد کارتان حرف بزنید.

 

رئیس‌ها، همکاران، پروفسورها و اساتید دانشگاه، همکلاسی‌ها، بقیه دانشجویان خارج از دایره اجتماعی شما، استادیارها، دوستان دوستانتان، همه! اما چرا؟ این یعنی شبکه ‌سازی حرفه‌ای. من از وقتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم، برای سه کارفرما کار کرده‌ام اما فقط با کارفرمای اول مصاحبه کردم. دو نفر بعدی قبل از اینکه حتی یک مصاحبه رسمی انجام دهم، بنابر توصیه یک مدیر (کسی که چندین سال شبکه حرفه ‌ای من بود) به من کار پیشنهاد کردند. وقتی کارفرماها می‌خواهند کسی را استخدام کنند، اولین کاری که می‌کنند این است که از کسانیکه می‌شناسند می‌پرسند که کسی را می‌شناسند که به درد آن مقام بخورد یا نه. اگر این شبکه حرفه‌ای را زود بسازید، خودتان را خوب جا خواهید انداخت. به مرور زمان، با افراد جدیدی در شبکه حرفه‌ ایتان آشنا می‌شوید و حرف می‌زنید و این افراد فرصت‌های تازه‌ای در اختیارتان قرار خواهند داد.


 

 

هر روز حداقل 10 دقیقه در سکوت بنشینید.

 

از این زمان برای فکر کردن، نقشه کشیدن، برنامه ریختن و خیالپردازی استفاده کنید. تفکر خلاق در سکوت و تنهایی اتفاق می‌افتد. در سکوت می توانید افکارتان را بشنوید، به عمق وجودتان دست پیدا کنید و روی قدم منطقی بعدی زندگیتان تمرکز کنید.


 

 

زیاد سوال بپرسید.

 

بزرگترین ماجراجویی ممکن، توانایی سوال کردن است. گاهی ‌اوقات در این فرایند، خودِ جستجو مهم‌تر از پاسخ‌هاست. پاسخ‌ها از دیگران، از جهان علم و تاریخ و از بینش و خرد عمیق درون خودتان سرچشمه می‌گیرند. این پاسخ‌ها اگر نتوانید سوالات درست را بپرسید هیچ‌وقت به ظاهر نمی‌آیند. درنتیجه، عمل ساده سوال کردن و پرسیدن سوالات درست، پاسخ اصلی است.

 

 

 

منابعی که در اختیار دارید را کاوش کنید.

 

آدم‌های سالم وقتی یک فرد علیل را می‌بینند که نشانه ‌هایی از شادی احساسی بروز می‌دهد، تعجب می‌کنند. چطور کسی که چنین وضعیت فیزیکی محدودی دارد می‌تواند اینقدر شاد باشد؟ پاسخ در این است که چطور از منابعی که در اختیار دارند استفاده می‌کنند. استیو واندر نمی‌توانست ببیند، به همین دلیل از حس شنوایی خود برای موسیقی استفاده کرد و الان 25 جایزه بین ‌المللی از آنِ اوست.


 

 

پایین ‌تر از سطح معیشتتان زندگی کنید.

 

یک زندگی راحت داشته باشید، نه یک زندگی تظاهری. برای تحت ‌تاثیر قرار دادن دیگران خرج اضافی نکنید. طوری زندگی نکنید که خودتان را گول بزنید که ثروت با اموال مادی سنجیده می‌شود. پولتان را عاقلانه مدیریت کنید تا پولتان شما را مدیریت نکند.


 

 

به دیگران احترام بگذارید و به آن‌ها حسی خوب منتقل کنید.

 

در زندگی و کار، اینکه چقدر حرف می‌زنید مهم نیست، اینکه چطور باعث می‌شوید دیگران شاد شوند اهمیت دارد. به بزرگترها و کوچکترهایتان و همه آدم‌هایی که شایسته احترامند احترام بگذارید. با همه با همان سطح احترامی که با پدربزرگتان برخورد می‌کنید و با همان میزان صبری که برای برادر کوچکترتان صرف می‌کنید رفتار کنید.


 

 

در هر کاری بهترین باشید.

 

اگر قرار نیست کاری را درست انجام دهید اصلاً چه دلیلی دارد آن را انجام دهید. در کار و در تفریحاتتان بهترین باشید. برای خودتان یک اعتبار ایجاد کنید، اعتبار انجام فوق ‌العاده هر کار.


 

 

کسی باشید که برای آن زاده شده‌اید.

 

باید از قلبتان پیروی کنید و کسی شوید که قرار بوده بشوید. بعضی از ما زاده شده‌ایم که موسیقیدان شویم. بعضی از ما شاعر به دنیا آمده‌ایم و بعضی دیگر به دنیا آمده‌ایم که تجارت کنیم. هرکاری که تصمیم می‌گیرید دنبال کنید را باید در همه نسوخ بدنتان حس کنید. زندگیتان برای برآوردن آمال و آرزوهای دیگران تلف نکنید.

 

اما از اینها گذشته ، هرکجا که توانستید بخندید ، هرکجا که باید عذرخواهی کنید و چیزی را که نمی‌توانید تغییرش دهید، رها کنید. زندگی کوتاه اما اعجاب‌انگیز است . از آن لذت ببرید .

منبع : beytoote.com

گوناگون...
ما را در سایت گوناگون دنبال می کنید

برچسب : فقط 18 ساله ها, بخوانند!, نویسنده : امید motnrsh بازدید : 395 تاريخ : پنجشنبه 18 خرداد 1391 ساعت: 13:07